Skip to content

Premium steakrestaurant bij het Vondelpark

.

Geen doorsnee steakhouse, geen doorsnee marketing

The Uptown Meat Club is geen doorsnee steakhouse. Het is een halal-gecertificeerd premium restaurant in het hart van Amsterdam-Zuid, waar kwaliteit, gastbeleving en culinaire finesse samenkomen. Vanwege deze unieke positionering zochten zij een marketingpartner die net zo strategisch, smaakvol en doelgericht te werk gaat. Zo werden wij uitgenodigd voor een kop koffie.

Van zichtbaarheid naar samenwerking

We kwamen in contact met Sebastiaan Koldenhof, General Manager van The Uptown Meat Club, nadat onze marketinginspanningen voor Restaurant Krelis niet onopgemerkt waren gebleven. Na een kennismaking en het bespreken van wensen en behoeften, gingen wij aan de slag: we selecteerden de meest geschikte specialisten, werkten een weloverwogen marketingstrategie uit en bespraken deze met Sebastiaan. De samenwerking was geboren.

Specifieke Google Ads voor een niche doelgroep

Tijdens het gesprek ontdekten we een onderscheidend element van The Uptown Meat Club: het unieke vleesaanbod. Niet zomaar premium vlees, maar vlees van Hollandse dubbeldoelrunderen, een ras dat zowel melk als vlees levert. Bovendien is het halal-gecertificeerd, wat het nog unieker maakt binnen de Amsterdamse horeca.

Dit gaf ons de mogelijkheid om zeer gericht te adverteren via Google Ads, met als doel: tafels vullen met de juiste doelgroep.

Website-optimalisatie

Een premium beleving vraagt om een premium website. We zijn continu bezig met het verbeteren van de klantreis, van overzichtelijker websitemenu tot het schrijven van conversiegerichte pagina’s die informeren en activeren. Denk aan specials, tijdelijke acties en unieke proposities zoals halal-certificering, private dining, Tomahawk-Thursday, Date-Tuesday en andere evenementen.

Social content: video’s die viraal gaan

The Uptown Meat Club is niet alleen een plek die je moet proeven, maar ook moet zien. Daarom ontwikkelden we een social strategie waarin video centraal staat. Met een continue stroom aan actuele, visueel krachtige content realiseren we dagelijks zichtbaarheid en engagement. Met succes: meerdere video’s behaalden organisch meer dan 10.000 views, met uitschieters boven de 100.000. Het resultaat: maandelijkse groei in volgers, naamsbekendheid en reserveringen.

(Micro)influencer marketing: zichtbaar bij de juiste doelgroep

Naast onze eigen content zetten we ook (micro)influencers in om het bereik van The Uptown Meat Club verder te vergroten. We selecteren zorgvuldig profielen die passen bij de uitstraling van het restaurant en bij de doelgroep. Hun geloofwaardige aanbevelingen zorgen voor extra zichtbaarheid, vertrouwen en conversie, zowel online als aan tafel.

Marketing als strategisch partnerschap

We zijn zowel uitvoerders, als strategische partners. Van thematische campagnes tot het ontwikkelen van concepten als Date-Tuesday – wij begeleiden het volledige proces van idee tot uitvoering. We zorgen ervoor dat de marketing naadloos aansluit bij de positionering, het seizoen en de doelgroep van het restaurant.

E-mailmarketing met smaak

Om gasten structureel te blijven betrekken, bouwen we momenteel aan een e-mail strategie die gericht is op thematische campagnes. Denk aan seizoensspecials, exclusieve arrangementen en bijzondere avonden. Zo houden we The Uptown Meat Club top-of-mind bij bestaande én nieuwe gasten.

Ook op zoek naar een marketingpartner die jouw restaurant écht verder helpt?

Of je nu een fine dining-concept runt, een halal-specialist bent of simpelweg meer reserveringen uit je online zichtbaarheid wilt halen – zonder sterke marketingstrategie laat je kansen liggen. Wij helpen restaurants met de slimme inzet van Google Ads, social content, e-mailmarketing, website-optimalisatie en strategisch advies. Benieuwd wat we voor jouw zaak kunnen betekenen? Neem contact met ons op – de eerste koffie is van ons.

“We hebben een hele fijne ervaring met Marketing Makelaar. Ze zijn zeer professioneel, erg betrouwbaar en begrijpen echt wat hun klanten nodig hebben. Absoluut een aanrader”

SEBASTIAAN KOLDENHOF
General manager – The uptown meat club