Skip to content

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een krachtig kanaal waarmee je zonder advertentiebudget je ideale klant op een persoonlijke manier kunt benaderen. Hoewel e-mailmarketing soms als een verouderd marketingkanaal wordt gezien, is niets minder waar. Met goed getimede en gerichte e-mails is het een directe en effectieve manier om je doelgroep te bereiken.

E-mailmarketing vormt de perfecte aanvulling op andere marketingkanalen die eenmalig verkeer genereren, zoals SEO, Google Ads en social media.

Verleg je focus van eenmalige aankopen naar het opbouwen van langdurige relaties met je klanten, en verhoog zo de Customer Lifetime Value.

We realiseren dit door de volgende e-mail technieken in te zetten:

Campagnes

Met campagnes creΓ«ren we e-mails voor specifieke acties. We helpen je niet alleen bij het bedenken van deze acties, maar ook bij het versturen van de mails. We adviseren om niet alleen commercieel te denken, maar ook luchtigere content toe te voegen, zoals updates binnen het bedrijf of ander relevant nieuws in de branche.

E-mail automations met mailflows

Met mailflows zetten we een geautomatiseerde reeks e-mails op. Een flow wordt geactiveerd door een specifieke trigger. Voorbeelden van triggers zijn:

  • Account aangemaakt
  • Verjaardag
  • ‘x’ dagen na bestelling
  • Aanvraag van E-book, whitepaper of ander digitaal document
  • ‘x’ dagen niet besteld
  • Bestelling niet afgerond

Het voordeel van mailflows is dat je ze slechts eenmalig hoeft in te richten; daarna kost het geen extra moeite om de mails te versturen. We blijven de mails echter optimaliseren en zetten A/B-tests op om te zien wat het beste werkt voor jouw publiek.

Segmenteren van de mailinglijst

Door je mailinglijst te segmenteren, kunnen we gerichte campagnes opzetten. Zo zorgen we ervoor dat elke lijst relevante mails ontvangt, want niets is zo vervelend als irrelevante mails.

Daarom splitsen we lijsten (afhankelijk van de grootte) in:

  • Mensen die de mail regelmatig openen (warme contacten)
  • Mensen die de mail niet openen (koude contacten)
  • Recente kopers (je fans en ambassadeurs)

Wil je weten of e-mailmarketing voor jou een effectief kanaal kan zijn? Laat ons gratis een e-mail marketingplan voor je maken.

Benieuwd naar onze andere diensten?

Onze cases

E-mailmarketing is misschien wel het meest ondergewaardeerde marketingkanaal, maar biedt de kans om van een eenmalige koper een loyale klant te maken.