Skip to content

Webshop

De e-commerce wereld wordt steeds concurrerender, potentiële klanten worden steeds kritischer, en de kosten blijven stijgen. Hoe zorgen wij voor een winstgevende webshop?

Bij het bouwen van een webshop houden we vier fundamentele principes in gedachten:

  • Hoe stralen we vertrouwen uit?
  • Hoe maken we het de klant zo makkelijk mogelijk om iets te kopen?
  • Hoe kunnen we onverwachte frustraties voorkomen?
  • Hoe zorgen we voor een frictieloze betaalervaring?

Benieuwd hoe wij dit voor jou zouden oppakken? Neem contact met ons op.

Vertrouwen uitstralen

Vertrouwen begint met een design dat aansluit bij jouw kernwaarden en doelgroep. Verkoop je dure producten, maar ziet je website er goedkoop uit? Dan ontstaat er een mismatch (en andersom geldt dat ook).

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Daarom denken wij vanaf het begin mee over hoe je vertrouwen kunt winnen. Hierbij kijken we naar:

  • Design van de website
  • Expertise uitstralen in productpresentatie
  • Reviews
  • Persoonlijke foto’s
  • Gedetailleerde en eerlijke productinformatie
  • Social proof
  • Veilige betaalmethodes
  • Transparantie over service en retourmogelijkheden
  • Contactmogelijkheden voor klantenservice
  • Hoe kost het de klant zo min mogelijk moeite?

Je kent het vast: je bent op een webshop en kunt niet vinden wat je zoekt, of het nu om informatie, prijs of levertijden gaat. Er zijn zoveel verschillende paden die je potentiële klanten kunnen bewandelen, dat je ze allemaal goed moet inrichten.

Hoe doen we dat? We letten op de volgende punten:

  • Hoe loopt de navigatie?
  • Is de menustructuur logisch?
  • Biedt de productinformatie de benodigde details om een weloverwogen keuze te maken?
  • Zijn het winkelmandje en de afrekenpagina overzichtelijk?
  • Is de gewenste betaalmethode aanwezig?
  • Is het duidelijk wanneer en wat de klant kan verwachten?
  • Van navigatie tot menustructuur: klanten moeten snel vinden wat ze zoeken. Hoe minder moeite iets kost, hoe meer bezoekers converteren tot klant.

Frustraties voorkomen

Frustraties voorkomen leidt tot tevreden klanten. Wanneer je een webshop door ons laat bouwen, zorgen we ervoor dat potentiële frustraties niet ontstaan. Dit doen we door in de huid van je klanten te kruipen.

Technisch

Een webshop die niet snel laadt, verkoopt minder goed. Een langzame webshop is vergelijkbaar met een fysieke winkel waar de medewerker je niet helpt—erg frustrerend en vaak een reden voor klanten om weg te gaan.

Service

Een goede webshop voorkomt zoveel mogelijk vragen, maar het is natuurlijk onmogelijk om alles te voorkomen. Daarom moet je klanten snel geholpen worden. Door op strategische plekken contactmogelijkheden aan te bieden, verbeteren we de servicebeleving.

Producten

Missende productinformatie, moeilijk vindbare producten, en een slechte zoekfunctie zijn typische ergernissen bij veel webshops. Door dit vanaf de basis goed in te richten, bouwen we een solide fundament voor jouw webshop.

Frictieloos betalen

Het afrekenproces is het moment waar menig webshop-eigenaar naar uitkijkt, maar het wordt vaak over het hoofd gezien. Wij hanteren hier de regel: hoe makkelijker, hoe beter. Dit bereiken we door:

  • Een minimaal aantal verplichte velden
  • Beschikbaarheid van de juiste betaalmethodes
  • Automatisch aanvullen van adresgegevens
  • Geen verplichting voor aanmaken van account

Een webshop laten bouwen doe je niet zomaar, en als je het doet, moet het goed gebeuren. Goedkoop is duurkoop bij webshops. Door ons vanaf het begin bij het proces te betrekken, richten we ons op je langetermijndoelstellingen en zorgen we voor een webshop die echt past bij jouw ambities.

Benieuwd naar onze andere diensten?

Onze cases

Een goed doordachte webshop opbouwen vanaf de basis, dat is wat echt goed rendeert. We horen graag jouw doelstellingen en maken hier een passend plan bij.